Prima pagină » Actualitate » Cozi imense la aeroportul Otopeni. Efectele crizei de personal

Cozi imense la aeroportul Otopeni. Efectele crizei de personal

de Costin Cătălin Dumitrașcu

În ultima perioadă, aeroportul Otopeni a devenit extrem de aglomerat. Începe sezonul vacanțelor de vară și asta se vede la fața locului. Cozile apar peste tot, inclusiv la check-in, la controlul de securitate, la mâncare sau chiar și la toalete.

Președintele Asociației Aeroporturilor, David Ciceo, dă explicații despre acest fenomen. El spune că situația este similară în toată Europa și că România suferă mai puțin în urma fenomenului, față de alte țări europene.


Citește și: Situație complicată la TAROM. Ce spune Sorin Grindeanu despre soarta companiei


Ce se întâmplă la aeroportul Otopeni

“Este o problemă generală în Europa cu aglomerația și întârzierile. Situația în România este mai bună decât în restul Europei. Ne pare rău pentru neplăcerile pasagerilor, încercăm cu companiile de handling și companiile aeriene să atenuăm cât mai mult cauzele acestor întârzieri, cauza acestei aglomerații, lipsa de personal pe aeroporturile mari din Europa, lipsa de personal pentru companiile aeriene și companiile de handling în perioada de criză”, spune David Ciceo, președintele Asociației Aeroporturilor.

La aeroportul Henri Coandă, de la Otopeni, traficul aerian a depășit 3 milioane de pasageri, în primele 4 luni ale lui 2022. Traficul a înregistrat valori ridicate, situându-se la 80% față de traficul înregistrat în 2019. 2019 a fost cel mai bun an în ceea ce privește volumul de pasageri care au călătorit cu avionul.

Președintele Asociației Aeroporturilor spune că lipsa personalului este una din principalele cauze. Disponibilizările din timpul pandemiei produc în continuare efecte. Faptul că angajatorii nu aliniază salariile la nevoile reale ale traiului de zi cu zi reprezintă o altă problemă gravă. Astfel, în loc să lucreze din greu pentru un salariu care nu poate asigura nici măcar cheltuielile de bază, oamenii aleg să își ocupe timpul cu altceva.

“Au disponibilizat personal, traficul a crescut destul de brusc în luna mai 2022. Față de mai 2021, traficul e de trei ori mai mare în România și la fel în Europa. Oamenii trebuie să se informeze la companiile aeriene, legat de charterele turistice. Cu o zi înainte să verifice din nou ora și zborul. Ar trebui să fie cu trei ore înainte în aeroport, ca să reușească să facă check-in și toate procedurile”, a declarat președintele Asociației Aeroporturilor despre situația de la aeroportul Otopeni, potrivit Digi 24.


Citește cele mai bune știri de pe Informeria. Urmărește-ne pe Google News

Alte știri

© 2022 INFORMERIA.RO – Toate drepturile rezervate